Szkolenia dla nauczycieli
realizowane w ramach projektu „Nasze małe przedszkolaki”
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Priorytet XI Edukacja Kwalifikacje Umiejętności Działanie XI.1 Wysoka jakość edukacji Poddziałanie XI.1.1 Edukacja Przedszkolna
W drugim semestrze roku szkolnego 2016/2017 nauczyciele z oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Bolesława Ścibiorka w Konstantynowie Łódzkim uczestniczyli w szkoleniach realizowanych w ramach projektu: „Nasze małe przedszkolaki”.
W szkoleniach prowadzonych przez doświadczonych ekspertów wzięło udział siedmiu nauczycieli, którzy podnieśli swoje kompetencje i umiejętności zawodowe.
W szkoleniu dotyczącym doskonaleniu warsztatu pracy w zakresie wykorzystywania metod aktywizujących oraz ich wykorzystania w codziennej pracy z dziećmi wzięło udział pięciu nauczycieli. Głównym celem szkolenia było zdobycie praktycznej wiedzy na temat technik aktywizujących oraz doskonalenie umiejętności wspierania uczniów w rozwijaniu twórczości, kreatywności, innowacyjności. Szkolenia obywały się w formie wykładu, pokazu, wymiany doświadczeń, pracy grupowej, indywidualnej oraz technik dramowych, w wymiarze 40 godzin lekcyjnych.
Dwóch nauczycieli wzięło udział w szkoleniu „Indywidualizacja nauczania” rozwijając swoje umiejętności dostosowania wymagań do indywidualnych możliwości dziecka w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celem szkolenia było zdobycie wiedzy na temat metod indywidualizacji pracy na lekcjach przedmiotowych i w ramach działań wychowawczych. Cykl szkolenia obejmował cztery spotkania w wymiarze 15 godzin lekcyjnych.
Udział nauczycieli w szkoleniu pn. „Kompetencje cyfrowe”, z pewnością wpłynie na poprawę jakości procesu nauczania, poprzez wdrożenie nowatorskich metod i form pracy. Trzech nauczycieli z oddziałów przedszkolnych nabyło umiejętności planowania, organizowania i prowadzania zajęć z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych. W szkoleniu wzięło udział trzech nauczycieli, w wymiarze 40 godzin lekcyjnych.
Trzech nauczycieli wzięło udział w szkoleniu „Eksperyment w przyrodzie”, modelu kształcenia opartego na eksperymencie, doświadczeniach i obserwacji przyrody. Cykl szkolenia obejmował cztery spotkania w wymiarze 20 godzin lekcyjnych. Nauczyciele uczestniczący w szkoleniu nabyli umiejętności stosowania metody eksperymentu w pracy dydaktycznej, planowania i prowadzenia obserwacji i doświadczeń przyrodniczych zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego i oraz projektowania zajęć terenowych.
Nauczyciele na początku szkoleń uzupełnili ankietę ex – ante, oraz na koniec szkolenia ankietę ex-post, dzięki czemu eksperci mogli dostosować zajęcia do potrzeb uczestników.
Na zakończenie nauczyciele otrzymali Zaświadczenia, potwierdzające udział w szkoleniach.
Podniesienie kompetencji i umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie wykonywanej pracy poprzez udział w szkoleniach z pewnością wpłynie na poprawę oferty zajęć edukacyjnych oraz podniesie jakość procesu nauczania.