W minionych tygodniach uczniowie klas I - III uczestniczyli w zajęciach, których zadaniem jest wzbudzenie zainteresowania programowaniem. Warsztaty prowadzone były w ramach Mobilnej Akademii Programowania przez Stowarzyszenie 2piny. Uczniowie klas I i II podczas zajęć pracowali z Ozobotami. Ozobot zabiera dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów (na kartce papieru lub tablecie) dzieci programują zadania, które wykonuje robot. Zdania, które otrzymały dzieci wymagały współpracy, rozwiązywania realnych problemów.
Uczniowie klas II pracowali na Robot DOC, programowali robota tak, aby wędrował dowolnie lub według poleceń na kartach. Zabawka pomaga dzieciom rozwijać myślenie logiczne i umiejętności rozwiązywania problemów. Zajęcia z DOC rozwijają także umiejętność współpracy, logicznego myślenia, samodzielność, kreatywność.
Natomiast uczniowie klas III podczas warsztatów wykorzystywali iPady i nakładkę OSMO. Osmo to jedyne w swoim rodzaju akcesorium edukacyjne, która otwiera iPada na zabawę w świecie fizycznym. Kamera Osmo w połączeniu ze sztuczną inteligencją całego systemu łączy świat rzeczywisty z cyfrowym. Wykorzystywaliśmy Osmo Awbie (nauka kodowania) oraz Osmo Tangram (rozwój myślenia przestrzennego).
Dziękujemy Panu Jackowi za przeprowadzenie zajęć.