Oddziały przedszkolne
- Szczegóły
- Magdalena Bogutczak
- Odsłony: 429
Drodzy Rodzice, rozpoczęcie edukacji to bardzo ważna chwila w życiu małego człowieka, dlatego tak ważne jest przygotowanie dziecka na tę chwilę. Poniżej znajdą Państwo kilka wskazówek co zrobić by dziecko czuło się bezpieczne i pewne siebie w tak ważnym dla niego dniu. Najważniejsze, by dziecko w zrozumiały sposób potrafiło komunikować o swoich potrzebach i decyzjach, dzięki temu będzie miało większe poczucie komfortu w każdej przedszkolnej sytuacji. Dziecko w tym wieku nie musi umieć czytać i pisać. Nauka w oddziale przedszkolnym, to głównie edukacja przez zabawę i ma ona na celu przygotowanie dziecka do radzenia sobie w różnych sytuacjach szkolnych. Nauka przez zabawę jest najlepszą formą przyswajania wiedzy przez dzieci w tym wieku. Sześciolatki dążą do kontaktu z innymi dziećmi, chcą poznać nowych kolegów, koleżanki. W tym okresie nawiązują się pierwsze przedszkolne przyjaźnie, które być może przetrwają w dalszym etapie nauki. Proszę pamiętać, że każde dziecko jest inne i wymaga indywidualnego podejścia. Wykorzystajmy tę różnorodność jako walor, który pomoże nam w kształtowaniu nowych umiejętności i zdolności. Dziecko sześcioletnie jest mało odporne na niepowodzenia, a bardzo wrażliwe na pochwałę. Cieszmy się razem z nim z każdego sukcesu. W ten sposób budujemy motywację do pracy, która będzie nam bardzo potrzebna już we wrześniu. W żadnym wypadku nie należy dziecka straszyć i wciąż podkreślać, że „koniec tego dobrego i teraz to się zacznie”. Drodzy Rodzice poniżej znajduje się "wyprawka" czyli rzeczy (bloki, bibuła, farby klej itp.), które proszę zabrać ze sobą 02 września, abyśmy mogli tworzyć też dla Was piękne prace plastyczne. Książki dotrą do szkoły na początku września, (płatność za książki przy odbiorze). Naszą przygodę zaczynamy we wrześniu, a tym czasem życzymy udanych i słonecznych wakacji.
TORBA 1 (PODPISANA IMINIEM I NAZWISKIEM)
Blok rysunkowy biały, A3 |
2 | |
Blok rysunkowy kolorowy, A3 |
2 | |
Blok techniczny, biały A3 |
2 | |
Blok techniczny, kolorowy A3 |
2 | |
Blok rysunkowy, kolorowy A4 |
4 | |
Blok rysunkowy biały A4 |
4 | |
Blok techniczny biały A4 |
4 | |
Blok techniczny, kolorowy A4 |
4 | |
Papier kolorowy, A-4(wycinanki) |
4 |
nabłyszczany, proszę nie kupować samoprzylepnego |
Chusteczki nawilżane |
1 | |
Ręczniki papierowe |
2 sztuki |
TORBA 2 (PODPISANA IMIENIEM I NAZWISKIEM)
Kredki świecowe |
12 kolorów | |
Kredki ołówkowe |
12 kolorów |
zatemperowane |
Mazaki |
12 kolorów | |
Klej w sztyfcie |
2 |
duży |
Farby akwarelowe |
12 kolorów | |
Farby plakatowe |
10 kolorów |
w plastikowych pojemniczkach |
Plastelina |
2 |
duże opakowanie |
Ołówek |
2 |
zatemperowane |
Teczka tekturowa format A - 4 |
1 | |
Pędzel |
1 |
średniej wielkości |
Nożyczki |
1 |
małe z okrągłymi czubkami |
Kostium gimnastyczny |
w oznaczonym woreczku |
białe, gładkie podkoszulki, czarne lub granatowe krótkie spodenki |
Temperówka |
1 | |
Wakacje 2022
- Szczegóły
- Andrzej Różycki
- Odsłony: 413
Brązowy medal Mistrzostw Polski juniorów młodszych
- Szczegóły
- Tomasz Kotus
- Odsłony: 528
W weekned w Szczecinku wystartowało 170 uczestników z 24 klubów. Rywalizacja toczyła się o tytuł Mistrza Polski juniorów młodszych w dwuboju nowoczesnym. Każdy z uczestników zobowiązany był pokonać dystans 100m na pływali oraz 1000m biegiem. Fantastyczną niespodziankę sprawiła Maria Peiko, uczennica IVa, która wywalczyła brązowy medal w konkurencji indywidualnej, a kolejnego dnia wraz z koleżanką klubową UKS Piątki zdobyła brązowy medal w sztafecie wielobojowej. Sukces smakuje tym bradziej, że Marysia jest uczestniczką programu szkolnego WIELOWYMIAROWY ROZWÓJ CZŁOWIEKA, który uruchomiany został 5 lat temu. Materiał programu obejmuje różnorodne obszary działalności Naszej szkoły. W procesie sportowym głownym celem jest promocja aktywności ruchowej na pływalni i w terenie. Celem operacyjnym jest stwarzanie możliwości rozwoju kariery sportowej. Marysia trzymamy kciuki!!! Gratulacje!!!
Wyniki indywidualne i Wyniki sztafetowe: Indywidualnie http://www.pentathlon.org.pl/wyniki/wyniki-xml/?id_event=894 sztafeta http://www.pentathlon.org.pl/wyniki/wyniki-xml/?id_event=894
Zakończenie Roku Szkolnego 2021/2022
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 480
Dnia 24.06.2022 r. odbyło się uroczyste Zakończenie Roku Szkolnego 2021/2022. Na hali gimnastycznej w części oficjalnej uczestniczyli uczniowie, rodzice i zaprosznie goście. Dyrektor szkoły pani Mirosława Marszałek oraz w-ce dyrektor pani Kinga Olifierowicz pogratulowały wszystkim osiągnięć w nauce i życzyły bezpiecznego wypoczynku podczas wakacji. Podziękowania otrzymali również Rodzice, którzy aktywnie działali na rzecz szkoły i wspierali nasze działania.
Dzisiaj był to również wyjątkowy dzień dla naszych Ósmoklasistów, którzy spotkali się w tym gronie po raz ostatni. Gratulujemy Wam ukończenia szkoły. Dziś kończy się pewien etap Waszego życia, czeka Was nowa szkoła, nowi nauczyciele i koledzy. Życzymy Wam, by każda nowo zawarta przyjaźń okazała się szczera i wierna. Nowi nauczyciele niech będą wyrozumiali i sprawiedliwi. Mamy nadzieję, że będziecie wracać myślami do lat szkolnych, do naszych wspólnych chwil.
Serdecznie podziękowania płyną w stronę wszystkich uczniów oraz nauczycieli, którzy włączyli się do realizacji części artystycznych oraz przygotowania dekoracji.
Wszystkim uczniom gratulujemy sukcesów. Życzymy tego, aby kolejny rok szkolny na wielu płaszczyznach był rokiem pełnym satysfakcji i sukcesów. Rodzicom dziękujęmy za współpracę i zaangażowanie. Życzymy bezpiecznych oraz pełnych odpoczynku wakacji!!!
Projekt edukacyjny w Hiszpanii
- Szczegóły
- Magdalena Włodarczyk
- Odsłony: 529
W dniach 17-23.06.2022r uczniowie naszej szkoły wzięli udział w projekcie edukacyjno - językowym, który odbywał się w Hiszpanii. Zakwaterowani byliśmy w Fuergiroli, nieopodal malowniczej Malagi. Codziennie braliśmy udział w wycieczkach: zwiedziliśmy Kadyks (rynek, muzeum miasta, wybrzeże), Malagę (stare miasto, ruiny zamku, muzeum Picasso), Gibraltar (stare miasto, wjechaliśmy na szczyt góry z przeszkolnym punktem widokowym, z którego roztaczał się widok na Afrykę i Hiszpanię, Granadę (odwiedziliśmy hiszpańską szkołę oraz przepiękną Alhambrę z Pałacem Nazira). Dzieci wykonywały zadania językowe w terenie oraz używały języka angielskiego w codziennych sytuacjach takich jak zakupy czy ozmowy z mieszkańcami. Ostatniego dnia skorzystaliśmy z kąpieli w morzu i basenie, gdyż upalna pogoda towarzyszyła nam przez cały pobyt. Była to wycieczka pełna wspaniałych wrażeń, która na pewno pozostanie w naszej pamięci.
Z kulturą do twarzy - podsumowanie innowacji
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 486
W tym roku szkolnym w naszej szkole prowadzone były zajęcia z innowacji pedagogicznej w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”. Projekt realizowaliśmy od października 2020r. do maja 2021r. Koordynatorem, ale także realizatorem innowacji była Joanna Gawłowska- klasa 1a
Nauczyciele biorący udział w realizacji innowacji to: Pani Karolina Stanisławska – klasa 1b oraz Pani Magdalena Skalska -klasa 1c. Celem projektu było między innymi promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno, rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką, kształtowanie empatii i szacunku. Realizacja projektu rozpoczęła się jeszcze w październiku i trwała do końca maja. Projekt podzielony był na cztery moduły, które zawierały zadania o różnej tematyce.
W ramach modułu I – „W krainie muz” zrealizowaliśmy 5 zadań
- Spotkania z muzyką
- Tanecznym krokiem
- Z wizytą w teatrze
- W Galerii Sztuki.
- Sztuka współczesna
W ramach modułu II – „Piękno regionu” udało nam się zrealizować 5 zadań.:
- Dzień wspomnień i zadumy
- Do hymnu!
- Warsztaty ludowe
- Pejzaże Polski
- Piękno tradycji
W ramach modułu III – „Kocham, lubię, szanuję” zrealizowaliśmy 5 zadań:
- Kodeks dobrego zachowania
- Siła bajek
- Zaświeć na niebiesko
- Savoir vivre przy stole
- Kochamy Babcie i Dziadka
W ramach IV modułu „ Kultury świata” zrealizowaliśmy 5 zadań :
- Chińskie wachlarze.
- Zabawy z piłką
- Olimpiada Sportowa
- Egipski szyfr
- Chiński smok
Realizowane zadania wzmocniły poczucie tożsamości narodowej, kulturowej i regionalnej oraz wzmocniły poczucie estetyki poprzez kontakt ze sztuką. Założeniem projektu było również kształtowanie empatii i szacunku. Na zakończenie otrzymaliśmy podziękowania za przeprowadzenie innowacji w ramach projektu. Zdobyliśmy certyfikat dla szkoły, ale także dla nauczycieli i klas biorących aktywny udział w programie edukacyjnym.
Joanna Gawłowska