NASI uczniowie w ścisłej czołówce
- Szczegóły
- Tomasz Kotus
- Odsłony: 460
12 drużyn województwa łódzkiego rywalizowało w Mistrzostwach Młodzików 12-13letnich w pływaniu. Bardzo dobrze zaprezentowali się uczniowie Naszej szkoły w barwach UKS Piątka z rocznika 2010. W najważniejszej klasyfikacji drużynowej, uplasowali się na III miejscu w województwie łódzkim. Indywidualnie pozycje medalowe zajmowali Leśniewski Oliwier dwukrotnie srebrny na 100 i 200 klasycznym oraz Peiko Maria dwukrotnie „brązowa” na 100 dowolnym oraz 100 grzbietowym. Punkty dla zespołu z Konstantynowa Łódzkiego zdobywali, oprócz w/w: Bednarczyk Tymoteusz, Przyrowska Dagmara, Sztaudynger Franciszek, Płaczek Katarzyna, Głogowska Maja, Sołtysiak Igor, Iskra Wiktor, Olszewski Jakub.
Gratulacje!!!
Rekrutacja 2022/2023
- Szczegóły
- Kinga Olifierowicz
- Odsłony: 476
Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do klasy I oddziału sportowego i klasy IV oddziału sportowego zostały wywieszone na terenie szkoły. Do 13 kwietnia 2022 r. należy złożyć oświadczenie woli przyjęcia dziecka.
ZAMIAST SPRAWDZIANU "HISTORIA W PUDEŁKU"
- Szczegóły
- Marta Pietrzak
- Odsłony: 436
Jak pokazać kawałek historii w pudełku? Oto niektóre propozycje...
Prima Aprilis
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 409
Pierwszy dzień kwietnia, za sprawą Samorządu Uczniowskiego, uczniowie naszej szkoły spędzili w wyśmienitych nastrojach. Obowiązującym strojem były piżamy, szlafroki oraz welurowe kombinezony w przeróżnych wzorach i kolorach. Wydawać by się mogło, że senność będzie tego dnia motywem przewodnim. Nic bardziej mylnego. Pogodna atmosfera udzieliła się nie tylko dzieciom, ale także wszystkim pracownikom szkoły. Śmiechom i żartom nie było końca!
Dziękujemy za udział w tej inicjatywie!
Samorząd Uczniowski
,,Czytam z klasą - lekturki spod chmurki" - II moduł
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 401
W ramach projektu „Czytam z klasą, lekturki spod chmurki” uczniowie klasy III a, III b, III c oraz II c zrealizowały II moduł projektu ,,Naukowy zawrót głowy”. Tym razem wybrane lektury to: ,,Akademia Pana Kleksa”, „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą” oraz ,,Dzieci z Bullerbyn”. Lektury bardzo spodobały się dzieciom, przenosząc nas w wir szalonych przygód głównych bohaterów.
Na początku realizacji drugiego modułu uczniowie systematycznie wypełniali lekturniki. Zapisywali podstawowe informacje, opisywali i tworzyli ilustracje w oparciu o wybraną lekturę.
Realizując zadanie uczniowie klasy III c wcielili się w rasowych pisarzy. Wymyślali i opisywali kim mógłby zostać Julian Tuwim, gdyby nie został poetą. Powstało mnóstwo ciekawych i zabawnych historii na temat potencjalnych zawodów poety. W naszej sali powstała wystawka na temat czytanej lektury. Tablicę ozdobiła postać Juliana Tuwima wraz z jego życiorysem, ilustracje bzików artysty, a także zilustrowane przez uczniów i samodzielnie zapisane wiersze artysty. W ramach podsumowania realizacji modułu II uczniowie wykonali zadania zawarte w scenariuszu "Naukowy zawrót głowy". Tworzyliśmy rysopis poszukiwanego - poety, zajrzeliśmy do miasta zawodów.
Po zapoznaniu się z lekturą uczniowie klasy III a w zespołach zilustrowali dalszą część lektury. Wykonali na komputerze komiks opowiadający treść przeczytanej lektury. Kolejnym zadaniem, jakie wykonaliśmy to interaktywna zabawa, test „Poznajemy zawody”. Pozwoliło nam to zapoznać się z charakterystyką pracy ludzi różnych zawodów.
Dużo zabawy i radości dało uczniom klasy II c zadanie ,,Lektura z pudełka". Każdy przyniósł atrybuty wybranego bohatera i podzielił się z rówieśnikami historią z ulubionego rozdziału. Podsumowaniem zadania były zagadki przygotowane przez dzieci, które z wielkim zapałem wszyscy próbowali odgadnąć.
Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie pracy w kolejnym III module z nowa, ciekawą lekturą.
Matematyka nie jest ani trudna, ani nudna. Zwłaszcza, jeśli zaprzyjaźnimy się z nią od dziecka...
- Szczegóły
- Sylwia Paczkowska
- Odsłony: 568
Zabawy matematyczne w przedszkolu pozwalają rozwinąć intelekt dziecka, a także wiele innych obszarów, takich jak orientacja przestrzenna. Stosowanie zabaw matematycznych w przedszkolu pomaga dziecku w nauce liczebników głównych i porządkowych, dodawania i odejmowania, przeliczania obiektów, a także rozwija rytmy.
Dzieci z oddziałów przedszkolnych bardzo chętnie uczestniczą w takich zajęciach.