Reading is magic - innowacja pedagogiczna
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 699
W drugim semestrze 2020/21 w klasach 3a, 3b, 3c została wprowadzona innowacja metodyczna pt. ,, Reading is magic ‘’ autorstwa Pearson na zajęciach kreatywnych z języka angielskiego przez panią Annę Wasilewską. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu, na których nauczycielka czytała uczniom bajki Disneya, wydawnictwa Pearson. Zajęcia te miały na celu zarażenie uczniów czytaniem w j. angielskim, ćwiczenia sprawności czytania, mówienia po angielsku, poznawania nowych słów oraz zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego. Uczniowie na lekcji słuchali bajki, tłumaczyli je, opowiadali o bohaterach po angielsku i opisywali ich w zeszycie oraz sami czytali fragmenty bajek. Uczniowie również rysowali w zeszycie głównych bohaterów. Wśród bajek były takie tytuły jak: 101 Dalmatians, Toy story, Snow White and the seven Dwarfs, Nemo in school, A bug’s life, Thumbelina, Bambi, Winnie the Pooh and the honey tree, Monsters university, Shaun the Sheep – save the tree. Uczniowie dzięki lekcjom na zajęciach kreatywnych poprawili sprawność słuchania, mówienia , czytania w j. angielskim, a także poszerzyli zakres słownictwa. Poza tym lekcje były atrakcyjniejsze, a uczniowie poznali żywy język obcy.
Anna Wasilewska
Wizyta w OSP
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 635
W dniu 21.06.2021 r. klasa I c wybrała się na wycieczkę do Ochotniczej Straży Pożarnej w Konstantynowie Łódzkim. Jednym z celów wycieczki było zapoznanie dzieci z codzienną pracą strażaka, poszerzenie tematyki związanej z bezpieczeństwem i poznawaniem różnych zawodów. W czasie spotkania dzieci mogły zapoznać się ze specjalistycznym sprzętem używanym podczas gaszenia pożarów i ratowania ludzi z wypadków komunikacyjnych. Oglądali również przygotowania strażaków do akcji, przymierzali hełm i strój strażacki.
Bardzo dziękujemy tacie Sebastianka za pomoc w zorganizowaniu wycieczki :)
Zakończenie projektów w klasie II c
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 565
Uczniowie klasy 2 c zakończyli właśnie udział w dwóch projektach: “CZYTAM Z KLASĄ Lekturki spod chmurki” oraz “Kreatywne prace plastyczne”.
W ramach realizacji ostatniego modułu projektu “Czytam z klasą” dzieci zapoznały się z lekturą “Dzieci z Bullerbyn”. Lektura okazała się dla nich bardzo ciekawa, a sama praca z nią była dla uczniów dużą przyjemnością. Dzieci wykonały zadania z lekturnika, rysowały portrety głównych bohaterów, wykonały wspaniałe ekomakiety prezentujące Bullerbyn. W ramach zadań ekologicznych wysłuchaliśmy opowiadania o “Chmurce w kranie słońca”, poznaliśmy alternatywne źródła energii, przypomnieliśmy sobie, dlaczego szklana butelka jest tak niebezpieczna w lesie oraz wykonaliśmy szereg zadań i zabaw związanych ze Światowym Dniem Ziemi.
Projekt “Kreatywne prace plastyczne” uczniowie klasy 2c realizowali w ramach zajęć koła plastycznego. Dzieci wykonywały większość prac w oparciu o interesujące, nietypowe rozwiązania plastyczne, używają własnej, niczym nieograniczonej, wyobraźni. Dzięki pomysłom na interesujące zadania, powstało wiele ciekawych prac, które nieraz zdobiły korytarz lub naszą klasę, a dzieciom przyniosły sporo satysfakcji.
Agnieszka Mazurkiewicz
Sadzimy roślinki
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 594
Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi
Nazwa zadania: Utworzenie punktu dydaktycznego
pn. „Tajemnice przyrody” przy Szkole Podstawowej nr 2 im. Bolesława Ścibiorka w Konstantynowie Łódzkim
zrealizowanego w ramach konkursu WFOŚiGW „Nasze ekologiczne pracownie”
Beneficjent: Gmina Konstantynów Łódzki
Wiosną do naszego szkolnego ogrodu zawitali uczniowie klas 0-III, gdzie zajęli się sadzeniem kwiatków, warzyw oraz ziół. Pojawiły się m.in. bratki, mieczyki, pomidory, pietruszka, fasolka, mięta. To była wspaniała lekcja dla wszystkich uczniów, bo jak wiadomo praktyczne działania uczą, ale również sprawiają wiele radości. Mamy nadzieję, że posadzone roślinki upiększą szkolny teren i będą cieszyć nasze oczy przez dłuższy czas. Wiemy jak ważna jest przyroda w naszym życiu. Jesteśmy częścią środowiska i aktywnie włączając się w akcje na rzecz propagowania zachowań ekologicznych, dbamy o własne miejsce zamieszkania, gwarantujemy sobie i następnym pokoleniom lepsze zdrowe życie.
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się do realizacji projektu ,,Tajemnice przyrody”.
Kalendarz pogody źródłem informacji
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 1244
Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi
Nazwa zadania: Utworzenie punktu dydaktycznego
pn. „Tajemnice przyrody” przy Szkole Podstawowej nr 2 im. Bolesława Ścibiorka w Konstantynowie Łódzkim
zrealizowanego w ramach konkursu WFOŚiGW „Nasze ekologiczne pracownie”
Beneficjent: Gmina Konstantynów Łódzki
Mamy ostatnie dni kalendarzowej wiosny. Co dzieje się w przyrodzie? Jaką mamy pogodę? Analiza tych zagadnień zachęciła uczniów klasy III a do sięgniecia po marcowe kalendarze pogody, które wykonali realizując projekt „Tajemnice przyrody”. Zapisane w nich wyniki oberwacji stały się cennym źródłem ciekawych informacji i posłużyły do licznych obliczeń i porównań. Poniżej prezentujemy barwne kalendarze uczniów.
Grażyna Napieralska
W ramach projektu „ Tajemnice przyrody”
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 512
Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi
Nazwa zadania: Utworzenie punktu dydaktycznego
pn. „Tajemnice przyrody” przy Szkole Podstawowej nr 2 im. Bolesława Ścibiorka w Konstantynowie Łódzkim
zrealizowanego w ramach konkursu WFOŚiGW „Nasze ekologiczne pracownie”
Beneficjent: Gmina Konstantynów Łódzki
W ramach projektu „ Tajemnice przyrody” uczniowie z klasy z 3 b omówili następujące bloki tematyczne :
1.Przyroda i jej żywioły
2.Woda i jej właściwości
3. Życie roślin i zwierząt
Zajęcia przeprowadzone były klasie oraz podczas zajęć koła przyrodniczego. Podczas omawiania tematów uczniowie sami wykonywali doświadczenia oraz obserwowali zjawiska występujące w przyrodzie. Uczniowie zakładali hodowlę roślin, ogródki przydomowe oraz prowadzili obserwacje podczas zajęć zdalnych. Uczniowie korzystali z przyrządów do obserwacji środowiska, notowali najważniejsze informacje oraz korzystali z ogrodu dydaktycznego. W ramach projektu najmłodsi przyrodniczy zdobyli niezbędną wiedzę oraz wzięli udział w szkolnym konkursie przyrodniczym.
Joanna Gawłowska