DZIEŃ PUSTEJ KLASY
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 1028
,,Dzień Pustej Klasy" jest międzynarodową inicjatywą promującą wartość edukacji na świeżym powietrzu. Dlatego w tym roku szkolnym klasy I-III postanowiły przyłączyć się do wyjątkowej inicjatywy. Wszystko po to, aby odkrywać wartość edukacji terenowej – prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającej formy edukacji na świeci. Uczniowie przystąpili do realizacji lekcji pt. ,,Dzień Lekcji Inny Niż Wszystkie”, Dzień Inspirujących Spacerów”, ,,Dzień Parkowych Zabaw". Dzieci podczas zajęć edukacyjnych poszukiwały oznak jesieni, gromadziły jesienne skarby, uczestniczyły w zabawach sportowych na świeżym powietrzu oraz zajęciach plastyczno – przyrodniczych. Z pewnością był to wyjątkowy dzień, w którym mieliśmy okazję do bliskiego kontaktu z przyrodą, do jej uważnej, czułej obserwacji i beztroskiego celebrowania jej piękna.
"Tajemnice przyrody” przy Szkole Podstawowej Nr 2
- Szczegóły
- Andrzej Różycki
- Odsłony: 840
Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Łodzi
Nazwa zadania: Utworzenie punktu dydaktycznego
pn. „Tajemnice przyrody” przy Szkole Podstawowej nr 2 im. Bolesława Ścibiorka
w Konstantynowie Łódzkim
zrealizowanego w ramach konkursu WFOŚiGW „Nasze ekologiczne pracownie”
Beneficjent: Gmina Konstantynów Łódzki
Całkowita wartość projektu : 63 370,06 zł.
Dofinansowanie: 49 831,71 zł.
Pierwszy etap realizacji projektu pn. „Tajemnice przyrody” w ramach konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, którego zadaniem było utworzenie punktu dydaktycznego na terenie naszej szkoły dobiegł końca.
Celem projektu było zagospodarowanie terenu należącego do Szkoły Podstawowej nr 2 w Konstantynowie Łódzkim i utworzenie punktu dydaktycznego na potrzeby prowadzenia zajęć terenowych z edukacji ekologicznej i przyrodniczej. Lekcje w terenie i bezpośredni kontakt uczniów z naturą z całą pewnością będą mieć pozytywny wpływ na kształtowanie postaw proekologicznych.
Przestrzeń punktu dydaktycznego została podzielona na trzy strefy. Pierwsza wejściowa, w której znajdziemy pojemniki do segregacji zbiórki odpadów oraz tablicę dydaktyczną, co z pewnością wpłynie na zwiększenie świadomości ekologicznej uczniów. W tej części zostały umieszczone również gry terenowe, które będą służyły utrwalaniu poznanych treści przyrodniczo- ekologicznych, ścieżka sensoryczna, rozmieszczone są tablice tematyczne dotyczące roślin, co ukaże bogactwo roślin kwiatowych, pobudzi zmysły poprzez kolor, zapach i kształt kwiatów, da możliwość obserwacji kwiatów na różnych etapach ich wzrostu. Donice z kwiatami, rabata bylinowa zwabiać będzie owady do zamontowanych budek.
Druga część ogrodu to strefą dydaktyczna, w której najważniejszym miejscem jest zadaszona altana. Tutaj odbywać się zajęcia plenerowe lub dodatkowe, doświadczenia, konkursy, gry i zabawy związane z warunkami atmosferycznymi, zmianą pór roku, w której nasi uczniowie prowadzić będą ciekawe badania, eksperymenty. Wyposażone zostały stanowiska badawcze zaopatrzone w sprzęt do wykonywania doświadczeń, prowadzenia badań i obserwacji, zajęć w terenie. Są to stanowiska do badania powietrza, wody, gleb, a także stanowisko zajmujące się krajobrazem najbliższej okolicy.
Obok znajduje się tablica dydaktyczna „Środowiska życia ptaków”, a także karmniki, budki lęgowe i poidełka dla ptaków. Miejsce to nauczy odpowiedzialności za zwierzęta i rośliny poprzez systematyczną pielęgnację i dokarmianie ptaków zimą.
Trzecia strefa to jest część doświadczalna, w której znajdziemy stację meteorologiczną, dzięki której możliwe będą zajęcia badawcze związane z warunkami atmosferycznymi Strefa dydaktyczna dodatkowo wzbogacona będzie o nasadzenia roślin, które reagują na zmianę pogody. W tej części ogrodu znajdą się drewniane skrzynie, w których zasiane będą zioła np. mięta, melisa lekarska, szałwia, cząber górski itp. jako element ogrodu sensorycznego.
W dalszej części ogrodu jest poletko uprawowe na którym uczniowie będą mogli prowadzić uprawowe doświadczenia i zapisywać je na tablicy. Dzieci uczyć się będą jak powstaje i do czego służy kompost (wykorzystując kompostownik z napowietrzaniem), jak i w jakim celu zbierać, deszczówkę, obserwować wzrost roślin.
Poszczególne strefy ogrodu okala żywopłot, zasadzone zostały drzewa i krzewy, całość uzupełniają kwitnące, kolorowe byliny.
Na zajęciach w ogrodzie, dzieci obserwować będą pogodę, rozpoznawać rośliny i zwierzęta, przeprowadzać różne eksperymenty, doświadczenia i obserwacje. Wspólna praca pomoże rozbudzić zainteresowania dzieci, rozwijać ich świadomość ekologiczną oraz umożliwi im doświadczanie zjawisk fizycznych i przyrodniczych.
Projektowy STREET ART w ogrodzie MOK
- Szczegóły
- Abigail Kenar
- Odsłony: 908
18 września 2020 r. w ogrodzie Miejskiego Ośrodka Kultury w Konstantynowie Łódzkim uzdolnieni plastycznie uczniowie naszej szkoły tworzyli własny mural nawiązujący do haseł #Niepodległa oraz #wiktoria 1920.
Młodzież uczestniczyła w warsztatach street artu z artystą Miguel Murillo, absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, który stworzył mural na ścianie ogrodu MOK w Konstantynowie Łódzkim.
Sprzątanie Świata
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 915
,,Sprzątanie Świata” to międzynarodowa kampania odbywająca się na całym świecie w trzeci weekend września. Jej celem jest wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa. Tegoroczna akcja ,,Sprzątania Świata” przebiegała pod hasłem „Plastik? Rezygnuję. Redukuję. Segreguję” i niewątpliwie różniła się się od poprzednich edycji z powodu pandemii, ale jak co roku chętnie przystąpiliśmy do jej realizacji. Uczniowie oglądali filmy edukacyjne, rozwiązywali zadania interaktywne, wykonali różnorodne prace plastyczne oraz uczestniczyli w prelekcjach, w naszym ogródku dydaktycznym. Dzieci z wielkim zaangażowanie pogłębiły wiedzę z zakresu selektywnej zbiórki odpadów, a zdobytą wiedzę obiecały wykorzystywać zarówno w szkole, jak i w domu :)
"OSZCZĘDZAJMY WODĘ!"
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 918
II WOJEWÓDZKI KONKURS EKOLOGICZNY "OSZCZĘDZAJMY WODĘ!"
Zapraszamy do udziału w konkursie polegającym na wykonaniu plakatu lub ulotki, których treść powinna ukazywać m.in. konieczność oszczędzania wody i potrzebę zmiany nawyków w tym zakresie.
Szczegóły konkursu załączone w PONIŻSZYM linku :)
Zajęcia sportowe dla dzieci z klas II-III
- Szczegóły
- Sylwester Karpisz
- Odsłony: 840
Od 17.09.br ( w godzinach wtorek 15.30 - 16.30, czwartek 15.00 - 16.00) w naszej szkole odbywać się będą ogólnorozwojowe zajęcia sportowe - zabawy i gry z piłkami dla uczniów klas drugich i trzecich. Celem zajęć jest dobra zabawa, rozwój sportowy dzieci i promocja aktywnego spędzania czasu wolnego. Prowadzący: Sylwester Karpisz