Wyniki rekrutacji do oddziałów przedszkolnych w roku szkolnym 2021/2022
- Szczegóły
- Andrzej Różycki
- Odsłony: 731
Zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego w sprawie terminów postępowania rekrutacyjnego, wyniki rekrutacji w formie listy dzieci przyjętych /nieprzyjętych do oddziałów przedszkolnych, zostały podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej szkoły w formie załączonych plików poniżej.
AKCJA ŻONKILE - ROCZNICA POWSTANIA W GETCIE
- Szczegóły
- Marta Pietrzak
- Odsłony: 766
Utworzenie punktu dydaktycznego pn. „Tajemnice przyrody”
- Szczegóły
- Andrzej Różycki
- Odsłony: 709
Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Łodzi
Nazwa zadania: Utworzenie punktu dydaktycznego
pn. „Tajemnice przyrody” przy Szkole Podstawowej nr 2 im. Bolesława Ścibiorka w Konstantynowie Łódzkim
zrealizowanego w ramach konkursu WFOŚiGW „Nasze ekologiczne pracownie”
Beneficjent: Gmina Konstantynów Łódzki
Mimo pracy zdalnej, cały czas realizujemy drugi etap projektu pn. „Tajemnice przyrody”. Każda klasa ma przydzielone zadania tj. porządki i przygotowanie ogrodu do wysiewu, pielęgnacja oraz realizacja zajęć i doświadczeń o tematyce ekologicznej.
W klasie III a zostały przeprowadzone zajęcia na temat:
1. Co zanieczyszcza powietrze? W ramach przeprowadzonych zajęć uczniowie poznali rodzaje zanieczyszczeń powietrza, źródła zanieczyszczeń. Omówiono skutki zanieczyszczeń powietrza i ich wpływ na zdrowie człowieka.
2. Jak chronić środowisko? Uczniowie poznali działania sprzyjające ochronie środowiska, utrwalili pojęcie recyklingu. Projektowali znaki graficzne promujące tę ochronę.
3. Rozkład śmieci w czasie . Poprzez udział w zajęciach, uczniowie klasy III a dowiedzieli się, ile odpadów produkuje rocznie człowiek, jak długo trwa rozkład poszczególnych odpadów, czym można zastąpić materiały o długim okresie rozkładu, aby chronić środowisko. Wykonali w programie PowerPoint prezentację „Jak długo żyją śmieci?”
4. Środowiska życia ptaków. Uczniowie ustalili charakterystyczne cechy ptaków ze szczególnym uwzględnieniem ich przystosowania do lotu, poznali środowiska, w jakich żyją i przystosowania w budowie ciała do życia w tych środowiskach, nazwy ptaków zamieszkujących dane środowisko.
W marcu klasa III a założyła w klasie uprawę warzyw w doniczkach. Uczniowie zasadzili korzenie pietruszki, zasiali szczypiorek, bazylię, pietruszkę. Omówiono czynniki warunkujące rozwój roślin. Przez okres pobytu w szkole prowadzono obserwację tych roślin. Objęła ona etap kiełkowania.
Z przyrodą ożywioną dziecko spotyka się codziennie, czyni mimowolne obserwacje zjawisk przyrodniczych. W trakcie planowania zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej, wykorzystując wcześniejsze doświadczenia i spostrzeżenia dzieci aby ukierunkować i usystematyzować ich wiedzę nt. zjawisk pogodowych, wykonano kalendarze pogody. Uczniowie obserwowali przez tydzień pogodę i zapisywali w kalendarzu wyniki obserwacji.
Od 1 kwietnia uczniowie założyli indywidualnie w domach uprawę wybranej rośliny, poznają zasady prawidłowej pielęgnacji, swoje spostrzeżenia i obserwacje dotyczące etapów jej rozwoju przedstawiają w formie wykonanych prac.
Wyniki rekrutacji do klas pierwszych w roku szkolnym 2021/2022
- Szczegóły
- Andrzej Różycki
- Odsłony: 773
Zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego w sprawie terminów postępowania rekrutacyjnego, wyniki rekrutacji w formie listy dzieci przyjętych /nieprzyjętych do klas pierwszych, zostały podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej szkoły w formie załączonych plików poniżej.
"Historia w pudełku" - nietypowa praca domowa
- Szczegóły
- Marta Pietrzak
- Odsłony: 3977
Nauka zdalna to nie tylko czas spędzany przed komputerem. Uczniowie klasy 7 i 8, w ramach projektu historycznego, przygotowywali pudełka, w których zamknęli najciekawsze ich zdaniem wydarzenia z okresu dwudziestolecia międzywojennego (klasy 7) i PRL (klasy 8). Jak to możliwe, żeby pokazać kawałek historii w pudełku? Pomysły i ich realizacja przerosły moje oczekiwania. Oto niektóre prace...
Uniwersytet Dzieci - realizacja projektu
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 712
Klasa 2c zakończyła niedawno udział w projekcie Uniwersytetu Dzieci “Muzyka. Do czego inspirują nas dźwięki?”. Uczestnictwo w projekcie zaowocowało poznaniem ciekawych instrumentów muzycznych, samodzielnym tworzeniu instrumentu strunowego, pracą nad stworzeniem dźwięku ilustrującego różnorodne fotografie i fragmenty filmów animowanych. Nauczyliśmy się gdzie w naszym otoczeniu możemy szukać dźwięków, skąd czerpią inspirację twórcy muzyki oraz w jaki sposób można istniejące już dzieła modyfikować. Była to dla nas fantastyczna przygoda i podróż w świat nieznanych nam dotąd dźwięków.