Powitanie wiosny
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 672
Od pewnego czasu wszyscy zastanawiamy się, gdzie jest wiosna? Kiedy w końcu zagości u Nas na stałe? I chociaż kalendarzowa wiosna rozpoczyna się dopiero w niedzielę, My już dziś ochoczo postanowiliśmy uczcić ten wyczekiwany moment :) Dlatego w naszej szkole pojawiło się wiele różnych, ciekawych sposobów na spędzenie tego dnia w przesympatycznej atmosferze. Odbył się ,,Dzień gier planszowych”, podczas których uczniowie mogli między innymi podyskutować o wiosennych sposobach na spędzenie czasu w domu. ,,Dzień ekologiczny” to spotkanie, gdzie uczniowie utrwalili wiedzę na temat ochrony środowiska. ,,Dzień badaczy przyrody” zachęcił uczniów do udziału w lekcji terenowej, gdzie szukali pierwszych oznak wiosny, a wyniki swoich obserwacji zapisywali na planszach oraz w przygotowanych kalendarzach pogody. ,,Dzień wiosennego artysty” pozwolił uczniom na rozwój swoich plastycznych zainteresowań. ,,Dzień ogrodnika”, to zajęcia praktyczne, podczas których uczniowie sadzili kwiatki, siali owies i rzeżuchę oraz przypomnieli sobie, jakie czynniki wpływają na prawidłowy wzrost roślin. Było Nam bardzo miło spędzić tak wyjątkowo i radośnie ostatnie dni zimy :)
Rekrutacja do klasy I i IV oddziału sportowego
- Szczegóły
- Kinga Olifierowicz
- Odsłony: 609
Informujemy, iż zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego z dnia 19.03.2021 r. zmianie ulegają terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz terminy prób sprawności fizycznej do klasy I i IV oddziału sportowego.
Wnioski do oddziałów sportowych można składać do 31 marca 2021 r.
Palma wielkanocna - konkurs świetlicowy
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 666
Konkurs ,,Palma wielkanocna" skierowany jest do uczniów klas I-III
Celem konkursu jest:
- popularyzowanie tradycji i zwyczajów związanych z Niedzielą Palmową oraz Wielkanocą;
- pogłębianie wiedzy na temat symboliki i znaczenia palmy w obrzędowości ludowej;
- stworzenie okazji do zaprezentowania przez dzieci własnych pomysłów i technik wykonania palmy wielkanocnej oraz form jej zdobienia;
- rozbudowanie inwencji twórczej dzieci.
1. Do konkursu można zgłaszać prace wykonane indywidualnie uczniów.
2. Palmy składamy w szkole 26 marca 2021 r. Rozstrzygnięcie konkursu – 31 marca 2021r.
3. Komisja konkursowa rozstrzygnie konkurs w każdej kategorii wiekowej. Organizatorzy zastrzegają sobie jednak prawo do rozstrzygnięcia konkursu w jednej kategorii w przypadku małej liczby prac. Wyniki wraz ze zdjęciami zostaną zamieszczone na stronie internetowej szkoły.
4. Uczestnictwo w konkursie jest równoznaczne ze zgodą na publikowanie wizerunku i danych osobowych.
5. Prace powinny być oznaczone metryczką, zawierającą następujące informacje: IMIĘ i NAZWISKO uczestnika, KLASA.
6. Technika wykonania palmy jest dowolna. Prosimy nie przynosić palm zakupionych. Wysokość palmy: od 1 metra. Pracę dostarczamy z umocowaniem (podstawka na której będzie stać).
Przy ocenie prac komisja będzie brała pod uwagę:
- zgodność z regulaminem konkursu;
- pomysłowość i inwencję twórczą uczestników konkursu;
- dobór materiałów i elementów zdobniczych;
- wielkość i bogactwo użytych materiałów;
- kreatywność i estetykę wykonania pracy;
- wysokość palmy.
Organizatorzy konkursu: Justyna Rzetelska-Główczyńska i Beata Bujnowicz
Konkurs recytatorski
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 634
Marzec to miesiąc szczególnie poświęcony kobietom. 8 marca obchodzimy bowiem ,,Dzień Kobiet". W związku z tym w naszej szkole odbył się wewnątrzszkolny konkurs recytatorski, którego temat nawiązywał do obchodzonej niedawno uroczystości. Celem konkursu było rozbudzenie i rozwijanie zainteresowań poezją, rozwijanie recytatorskich i aktorskich uzdolnień dzieci oraz promocja talentów. Laureatami konkursu są:
Klasy I: 1 miejsce – Lena L. klasa 1c, 2 miejsce – Diana B. klasa 1c, Bianka M. klasa 1a,
3 miejsce - Michał M. klasa 1b.
Klasy II: 1 miejsce – Kalina K. klasa 2b, Hanna Sz. klasa 2a, 2 miejsce – Zuzanna Cz. klasa 2b, Zuzanna W. klasa 2c,
3 miejsce – Liliana Sz. Klasa 2c.
Klasy III: 1 miejsce – Paulina B. klasa 3a, 2 miejsce – Maja A. klasa 3a, 3 miejsce – Szymon A. klasa 3a.
Wyróżnienia: Aleksandra M. klasa 2c, Iga L. klasa 2c.
Wszystkim uczestnikom ogromnie dziękujemy i składamy serdeczne gratulacje.
Wielkopostna akcja charytatywna
- Szczegóły
- Katarzyna Modrak
- Odsłony: 600
Wielkopostna akcja charytatywna „Kropelka radości”
"Powinno się być dobrym jak chleb... " św. Brat Albert Chmielowski
Serdecznie zachęcam do wzięcia udziału w zbiórce najpotrzebniejszych rzeczy, tj:
- mała woda mineralna niegazowana
- chusteczki nawilżane
- pampersy rozmiar 5 i 6
- środki czystości - domestos, cif, ajax
- ręczniki papierowe XXL
- rękawiczki jednorazowe
- worki na śmieci 60 l
- tabletki do zmywarki
- kapsułki do prania
a także
z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych
przygotujmy „małe prezenciki” przekazując dzieciom ubranka - najlepiej nowe oraz zabawki, książeczki i słodycze :)
Zebrane artykuły przeznaczymy tym razem na rzecz
Domu Dziecka dla Małego Dziecka w Łodzi
Akcja zostanie przeprowadzona w dniach 10 – 31 marca 2021r.
Przyniesione artykuły proszę przekazywaćorganizatorowi zbiórki oraz wychowawcom klas.
Serdecznie zapraszam
Organizator akcji charytatywnej – p. Katarzyna Modrak
Dzień Kobiet 2021
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 555
By się spełniły Twoje życzenia, by się ziściły Twoje marzenia,
by uśmiech często gościł na Twej twarzy,
byś zdobyła w życiu, szczyt swoich marzeń.
Wszystko, co chciałabyś, by się zdarzyło.
Wszystko czego pragniesz, by Twoim było.
Serdecznie dziękujemy wszystkim chłopcom za pamięć, życzenia i piękne upominki. Dzięki Wam ten dzień stał się szczególnie wyjątkowy :)
"Upadek Rzeczypospolitej"
- Szczegóły
- Marta Pietrzak
- Odsłony: 1698
Konkurs ortograficzny klas trzecich
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 668
Konkurs ortograficzny klas trzecich rozstrzygnięty.
W poniedziałek, 1 marca, odbył się szkolny etap konkursu ortograficznego klas trzecich. Każdą klasę reprezentowały pięcioosobowe zespoły. Wszystkim uczniom biorącym udział w obu etapach konkursu bardzo dziękujemy. A oto jego zwycięzcy:
I miejsce: Adam - kl. III b, Kacper – kl. III a
II miejsce: Nina – kl. III b
III miejsce: Alan – kl. III c, Hugo – kl. III c, Maja – kl. III b, Julia – kl. III a
Gratulacje !
Grażyna Napieralska
“CZYTAM Z KLASĄ Lekturki spod chmurki”
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 575
Zakończyliśmy drugi moduł w programie “CZYTAM Z KLASĄ Lekturki spod chmurki”.
Klasa 2c zakończyła niedawno drugi moduł w ekologicznej edycji projektu “CZYTAM Z KLASĄ Lekturki spod chmurki”. Realizacja modułu stała się dla nas okazją do przypomnienia znanych już informacji na temat segregacji odpadów, ale również zapoznania z innymi niebezpieczeństwami, które są zagrożeniem dla naszej planety.
W drugim module projektu uczniowie omawiali lekturę A. i Cz. Centkiewiczów pt.: "Zaczarowana zagroda". Pierwszym, wykonanym przez uczniów, zadaniem było uzupełnienie w lekturnikach stron związanych z omawianą lekturą. Dzieci zapisały na początku informacje o tytule, autorach, oraz bohaterach głównych i drugoplanowych. Następnie każdy z uczniów wykonał portret głównego bohatera. Dzięki niemu utrwaliliśmy również wiadomości o przymiotnikach, podając ich przykłady przy opisywaniu postaci Elegancika. Ponad to wykonaliśmy quiz na temat lektury. Na jego podstawie ustaliliśmy kolejność wydarzeń, a stworzonym planem uzupełniliśmy kolejną stronę zeszytu do lektur. Na samym końcu, każde z dzieci opisywało ustnie ulubioną scenę z lektury, po czym zilustrowało ją dowolną techniką.
Wykonanie drugiego zadania poprzedziło obejrzenie filmu edukacyjnego traktującego o Antarktydzie, jej krajobrazie i warunkach atmosferycznych. Następnie, na podstawie zgromadzonych informacji oraz obrazów przedstawionych w lekturze, zamieniliśmy swoją salę klasową w zimową krainę, przypominającą Antarktydę. W kąciku sali, obok ośnieżonego drzewa czytelniczego, dzięki pracom grupowym, powstała piękna makieta zaczarowanej zagrody, otoczonej mnóstwem lodowego śniegu, z budynkiem stacji badawczej im. Dobrowolskiego, postaciami polarników oraz pingwinów Adeli zamieszkujących tamtejsze obszary. Wśród nich nie zabrakło także Elegancika. Wszystko to zostało otoczone zimowym krajobrazem zza okna oraz lodowym podłożem z folii aluminiowej.
W ramach trzeciego zadania z drugiego modułu, przypomnieliśmy sobie o konieczności segregacji odpadów oraz zaletach recyklingu. Zorganizowaliśmy klasowe wyzwanie "EKO bałwanek". Wykorzystując plastikowe butelki, nadające się do recyklingu, każdy z uczniów wykonał własnego EKO bałwana. Zabawa była fantastyczna. Wnętrza butelek wypełniliśmy pozostałymi z poprzednich prac, fragmentami bibuł oraz kartek, a następnie dowolnie ozdabialiśmy. Piękne bałwany doskonale wpisywały się w zimowy krajobraz panujący w klasie i stały się niezwykłą ozdobą.
Ostatnim z zadań, było zadanie Ekologiczne. Uczniowie wysłuchali opowiadania pt. “Mała chmurka w krainie śniegu”, a następnie obejrzeli filmy edukacyjne „Efekt cieplarniany” oraz „Potężne lodowce pękają przed kamerą”. Wyjaśniliśmy sobie czym jest efekt cieplarniany, jakie są jego skutki oraz w jaki sposób możemy mu przeciwdziałać. Dzieci z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w pogadance “Jesteśmy eko” opisując, w jaki sposób możemy zadbać o dobro planety, na której żyjemy. Nasza sala zamieniła się również na chwilę w laboratorium śniegu i lodu, w którym najpierw określaliśmy cechy lodu, a następnie badaliśmy w jakiej wodzie lód roztopi się najszybciej. Wnioski omawialiśmy na bieżąco. Wszystkie z powyższych działań przybliżyły dzieciom znane już zagadnienie recyklingu oraz segregacji, ale także uświadomiło jakie inne niebezpieczeństwa (efekt cieplarniany) zagrażają Ziemi.
Szkolny Konkurs Ortograficzny dla klas IV - VI
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 627
Zapraszamy uczniów z klas IV - VI do rywalizacji.