Dni Otwarte 2021
- Szczegóły
- Kinga Olifierowicz
- Odsłony: 964
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Bolesława Ścibiorka
w Konstantynowie Łódzkim
Nasza Szkoła jest ważnym i przyjaznym miejscem dla każdego ucznia. Indywidualne podejście pozwala każdemu dziecku osiągnąć sukces na miarę jego możliwości, rozwinąć swoje zainteresowania. Nasza kadra to dobrze wykształceni nauczyciele z doświadczeniem i pasją .
Uczniowie otoczeni są tu szczególną troską i znajdują adekwatną pomoc. Pozostają pod opieką szkolnego pedagoga, psychologa, logopedy, terapeuty biorąc udział w dodatkowych zajęciach prowadzonych zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznych.
-
Realizujemy projekty i innowacje pedagogiczne:
-
Taniec- jako atrakcyjna forma wychowania fizycznego
-
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem elementów pedagogiki Marii Montessori
-
Otwieramy się na mówienie w języku angielskim
-
AlgoRobot- nauka kodowania przy pomocy robotów.
-
„Reading is magic!”
-
-
Uczniowie klas I-III mają zapewnione dodatkowe godziny języka angielskiego.
-
W oddziałach sportowych uczniowie realizują program szkolenia sportowego w pływaniu, w ramach 10 godz. wychowania fizycznego.
-
Oddziały przedszkolne czynne są od godz.7.00 do 17.00.
-
Nasi uczniowie są laureatami i zwycięzcami w wielu konkursach przedmiotowych w rożnych dziedzinach nauki i sztuki.
-
Osiągamy wysokie wyniki na egzaminie ósmoklasisty.
-
Poza realizacją obowiązujących programów nauczania oferujemy różnorodne zajęcia pozalekcyjne, na których dzieci mogą rozwijać swoje uzdolnienia i zainteresowania oraz przygotowywać się do udziału w szkolnych i międzyszkolnych konkursach o wybranej tematyce.
Bezpłatne zajęcia prowadzone przez nauczycieli naszej Szkoły:
-
zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
-
zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne
-
koło języka angielskiego
-
koło plastyczne
-
zajęcia sportowe
-
koło teatralne
Zajęcia prowadzone przez inne instytucje edukacyjne:
-
robotyka
-
język angielski
-
warsztaty plastyczne
-
Współpracujemy ze środowiskiem pozaszkolnym mając na uwadze rozwój zdolności i zainteresowań naszych dzieci lub pomoc w nauce. Oferujemy wspólne wyjścia na ciekawe filmy, spektakle teatralne, operowe i muzyczne.
Baza dydaktyczna szkoły:
-
sala gimnastyczna i salka do gimnastyki korekcyjnej,
-
pracownia ekologiczna „Pod chmurką”
-
biblioteka,
-
pracownie przedmiotowe wyposażone w sprzęt multimedialny, tablice interaktywne,
-
estetyczne i bardzo dobrze wyposażone sale lekcyjne,
-
plac zabaw z nowoczesnym wyposażeniem,
-
gabinet pedagoga i gabinet higieny szkolnej,
-
świetlica szkolna czynna od 6.30 do 17.00,
-
stołówka szkolna.
Zapraszamy do obejrzenia jak bawimy się ucząc, uczymy się bawiąc!
"Upadek Rzeczypospolitej"
- Szczegóły
- Marta Pietrzak
- Odsłony: 1699
Konkurs ortograficzny klas trzecich
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 669
Konkurs ortograficzny klas trzecich rozstrzygnięty.
W poniedziałek, 1 marca, odbył się szkolny etap konkursu ortograficznego klas trzecich. Każdą klasę reprezentowały pięcioosobowe zespoły. Wszystkim uczniom biorącym udział w obu etapach konkursu bardzo dziękujemy. A oto jego zwycięzcy:
I miejsce: Adam - kl. III b, Kacper – kl. III a
II miejsce: Nina – kl. III b
III miejsce: Alan – kl. III c, Hugo – kl. III c, Maja – kl. III b, Julia – kl. III a
Gratulacje !
Grażyna Napieralska
“CZYTAM Z KLASĄ Lekturki spod chmurki”
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 576
Zakończyliśmy drugi moduł w programie “CZYTAM Z KLASĄ Lekturki spod chmurki”.
Klasa 2c zakończyła niedawno drugi moduł w ekologicznej edycji projektu “CZYTAM Z KLASĄ Lekturki spod chmurki”. Realizacja modułu stała się dla nas okazją do przypomnienia znanych już informacji na temat segregacji odpadów, ale również zapoznania z innymi niebezpieczeństwami, które są zagrożeniem dla naszej planety.
W drugim module projektu uczniowie omawiali lekturę A. i Cz. Centkiewiczów pt.: "Zaczarowana zagroda". Pierwszym, wykonanym przez uczniów, zadaniem było uzupełnienie w lekturnikach stron związanych z omawianą lekturą. Dzieci zapisały na początku informacje o tytule, autorach, oraz bohaterach głównych i drugoplanowych. Następnie każdy z uczniów wykonał portret głównego bohatera. Dzięki niemu utrwaliliśmy również wiadomości o przymiotnikach, podając ich przykłady przy opisywaniu postaci Elegancika. Ponad to wykonaliśmy quiz na temat lektury. Na jego podstawie ustaliliśmy kolejność wydarzeń, a stworzonym planem uzupełniliśmy kolejną stronę zeszytu do lektur. Na samym końcu, każde z dzieci opisywało ustnie ulubioną scenę z lektury, po czym zilustrowało ją dowolną techniką.
Wykonanie drugiego zadania poprzedziło obejrzenie filmu edukacyjnego traktującego o Antarktydzie, jej krajobrazie i warunkach atmosferycznych. Następnie, na podstawie zgromadzonych informacji oraz obrazów przedstawionych w lekturze, zamieniliśmy swoją salę klasową w zimową krainę, przypominającą Antarktydę. W kąciku sali, obok ośnieżonego drzewa czytelniczego, dzięki pracom grupowym, powstała piękna makieta zaczarowanej zagrody, otoczonej mnóstwem lodowego śniegu, z budynkiem stacji badawczej im. Dobrowolskiego, postaciami polarników oraz pingwinów Adeli zamieszkujących tamtejsze obszary. Wśród nich nie zabrakło także Elegancika. Wszystko to zostało otoczone zimowym krajobrazem zza okna oraz lodowym podłożem z folii aluminiowej.
W ramach trzeciego zadania z drugiego modułu, przypomnieliśmy sobie o konieczności segregacji odpadów oraz zaletach recyklingu. Zorganizowaliśmy klasowe wyzwanie "EKO bałwanek". Wykorzystując plastikowe butelki, nadające się do recyklingu, każdy z uczniów wykonał własnego EKO bałwana. Zabawa była fantastyczna. Wnętrza butelek wypełniliśmy pozostałymi z poprzednich prac, fragmentami bibuł oraz kartek, a następnie dowolnie ozdabialiśmy. Piękne bałwany doskonale wpisywały się w zimowy krajobraz panujący w klasie i stały się niezwykłą ozdobą.
Ostatnim z zadań, było zadanie Ekologiczne. Uczniowie wysłuchali opowiadania pt. “Mała chmurka w krainie śniegu”, a następnie obejrzeli filmy edukacyjne „Efekt cieplarniany” oraz „Potężne lodowce pękają przed kamerą”. Wyjaśniliśmy sobie czym jest efekt cieplarniany, jakie są jego skutki oraz w jaki sposób możemy mu przeciwdziałać. Dzieci z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w pogadance “Jesteśmy eko” opisując, w jaki sposób możemy zadbać o dobro planety, na której żyjemy. Nasza sala zamieniła się również na chwilę w laboratorium śniegu i lodu, w którym najpierw określaliśmy cechy lodu, a następnie badaliśmy w jakiej wodzie lód roztopi się najszybciej. Wnioski omawialiśmy na bieżąco. Wszystkie z powyższych działań przybliżyły dzieciom znane już zagadnienie recyklingu oraz segregacji, ale także uświadomiło jakie inne niebezpieczeństwa (efekt cieplarniany) zagrażają Ziemi.
Szkolny Konkurs Ortograficzny dla klas IV - VI
- Szczegóły
- Edyta Grzelak
- Odsłony: 628
Zapraszamy uczniów z klas IV - VI do rywalizacji.